Livigno Cima del Fopel 2922m

24.02.2020
livigno-cima-del-fopel-2922m

Livigno 12.09.2019

Tie poučky notoricky známe: Chudobní pastieri chcú opustiť dolinu odrezanú ďaleko v horách od civilizácie. Keďže leží na hranici so Švajčiarskom tak panovník aby zabránil riziku že opustené územie zaberie susedný štát sľubuje pastierom, že keď ostanú tak už nikdy nebudú musieť platiť dane...

Majstrovstvá sveta v horskej cyklistike sú veľké podujatie keďže počas nich sa súťaží vo všetkých MTB disciplínach. Začiatkom nového tisícročia sa dejiskom MS stáva neznáma dolina hlboko na severe talianskych álp. Usporiadanie veľkého podujatia zoberú domáci ako veľkú šancu a odvtedy už prakticky v rozvoji MTB infraštruktúry nezastavia... dnes je táto oblasť považovaná za jednu z najlepších na svete...

kam_ideš?_sa_spýtal..._to_som_ešte_nevedel_že_sa_otočím_až_tam_vzadu_(šípka)

Počas dnešnej túry ale nebudem bajkovať. Parkujem na brehu jazera pri informačnej kancelárii. Je tu kľud, hlavná sezóna už pomaly skončila a tak sa tvárim, že nevidím značku povoľujúcu parkovať len kratší čas.

Poklusom popri jazere, prejdem po moste a prichádzam ku rázcestníku. Dalo by sa parkovať aj tu keby sa mi nechcelo klusať po rovine :D

priehreda_už_slnkom_vysvietená

Odtiaľto sa červenou značený turistický chodníček ostro zahryzne do strmého hrebeňa. Nekonečné serpentíny a vyše 1000 metrové prevýšenie ma dovedú až na vrchol  Cima del Fopel. Značka pokračuje zase smerom dole na druhú stranu ku jazeru. Dalo by sa sem hore vyštartovať aj odtiaľ. Toľko značkované možnosti.

Ja sa porozhliadnem po voľnom teréna a z chodníka schádzam dole. Pokračujem ďalej hrebeňom až na vzdialené vrcholky ostrého hrebeňa pretínajúceho ten môj. Výhľady sú tak ako majú byť. Počas celej túry som nestretol ani človiečika. Hlavná ulica s obchodmi neďaleko je samozrejme plná ako vždy...

vyčasuje_sa,_vraciam_sa_hrebeňom_naspäť

Návrat tou istou trasou. Výhľady ešte lepšie. Popri fotení si už zameriavam ďalšie potencionálne ciele. Úžasné na celej túre je, že hneď začnete naberať ostro výšku, ak máte kondičku nepotrebujete celý deň na parádnu túru...

Túra vedie cez národný park Stelvio, za hranicou na hrebeni sa už rozprestiera Švajčiarsky Nrodný park.

Fotky Livigno Cima del Fopel 2922m

RE: Livigno Cima del Fopel 2922m
sherpa 24.02.2020
konecne daky kopec tam v tej cementarni aj so slovenskym nazvom :-)